Drumsö kulturkurs, Vill du ha en tvilling?

14 Feb

This slideshow requires JavaScript.

Lauttasaaren Yhteiskoulu, åk 8 språkbadsklassen.

Elisa “Eemeli”: Det var roligt och annorlunda att vara en pojke och var ändring till en vanlig skoldag.

Oskar “Sanna”: Kändes olikt och dumt att vara en annan kön.

Elias “Elisa”: Det var konstigt och lärande man förstår bättre hur det känns att vara en kvinna… Helt jees.

Isabella “Max”: Det var jätte roligt att vara tvilling, livet är olikt när man är en pojke.

Anton “Paula”: Det var helt roligt men konstigt att klä ut sig och se hurudana vi är.

Jesper “Jessica”: Det var roligt att skratta åt sej själv. Det var olikt när man hade make-up och flickornas kläder. Jag är inte säker att att skulle jag vilja göra den igen.

Riina “Pena”: Det var jätteroligt att vara en pojke. Pojkarnas kläder var mukavemmat.

Ella “Pena”: Roligt!

Susan “Marco”: Roligt!!

Daniela “Daniel”: Det kändes helt normalt, för att jag ofta använder kläder som män använder. Det var nog helt roligt att se hur andra såg ut.

Karri “Klarissa”: Det var intressant, men jag skulle inte göra det igen!

Elmeri “Kyllikki”: Det var intressant och processen var mera än roligt. Jag ska rekommendera till alla att testa.

Aina “Christian”: Det var intressant att vara min tvilling. Det var rolig förändring.

Katja “Sam”: Det var roligt att se hur jag såg ut som en pojke. Dagen var förändring till skoldagen.

Otso “Kia”: Det var roligt.

Antti “Liisu”: Det var olikt och roligt.

Elias “Eliastiina”: Det kände konstigt att klädda sig till en flicka. Det komde fram nya tankar.

Cecilia “Frank”: Det var roligt att se hur jag ser ut som en pojke.

Leave a Reply

