Tölö Gymnasium kulturkurs, Vill du ha en tvilling?

4 Feb

This slideshow requires JavaScript.

Sofia “Sebastian”: Det kändes roligt att testa på hur jag skulle se ut som kille! Att det finns skillnad på flickor och pojkar kom inte som en överraskning, men det var roligt att se skillnaden i hur man sitter, går och “är”.

Hannes “Hanna”: Det var förvånansvärt enkelt att klä sig till det motsatta könet, bara man hade en ide och hjälp från “experter”. Att tänka över könsroller och välja egenskaper åt sin tvilling var också intressant.

Jannica “Pontus”: Det var en trevlig verkstad. Jag borde antagligen ha planerat lite bättre. Det kändes bra att pröva något nytt och att sätta sig in i en alternativ värld. Som slutsats så kom jag nog ändå fram till att jag trivs med att vara kvinna.

Jalmar “Mia”: Hann inte sätta mej in i karaktären så mycket, men det var roligt att få tilfälle att pröva.

Andreas “Jannica”: Jag skulle nog inte tycka så värst mycket om henne… Fast hon var snygg som stryk.

Carin “Douglas”: Blev inte helt som jag tänker mej min tvilling, bättre hip hop stils kläder och ansiktsdrag skulle ha varit bra.

Toivo “Tova”: Det var roligt. Det bästa var att bli mig själv igen.

Anna “Väinö”: Helt roligt fast man fortfarande såg ut som en flicka (bröst osv). Jag är nog nöjd med att få vara en flicka, pojk jeans är obekväma och skäggen kliade…

Anna “Max”: Det kändes skrämmande bekvämt, det var en rlig upplevelse

Freja: Ganska fånigt. Om man skulle ha varit mycket yngre skulle det troligtvis ha varit roligt och spännande. Nu kändes det dumt. Om uppgiften är sån här tycker jag att man borde diskutera mycket mera.

One Response to “Tölö Gymnasium kulturkurs, Vill du ha en tvilling?”

  1. the architectural review awards April 4, 2013 at 3:34 pm #

    Perfect piece of content you have carried out,
    this website is really cool with fantastic info.

Leave a Reply

